luni, septembrie 15, 2008

Dansez pentru mine

Iubesc dansul, abia astept sa merg la Alvin Ailey American Dance Theater ,vin pe 22 septembrie la Bucuresti. Acum insa vreau sa va arat altceva.



Am ramas pasionat de dans de cand eram purtator de cuvant la Teatrul de Balet Clasic si Contemporan "Oleg Danovski" din Constanta care acum nu mai exista.



Atunci m-am indragostit pentru totdeuna de Pina Bausch, Caciuleanu si Bejart, insa ce vreau sa va arat se inscrie in ceea ce cred eu; Dansul este limba oamenilor de pretutindeni. Daca prin muzica Dumnezeu ne vorbeste, prin dans, vorbim noi cu El.



Astept sa imi spuneti, ce vor cei doi sa-i spuna lui Dumnezeu si noua?

10 comentarii:

  1. Vazusem mai de mult acesti doi balerini si am fost socata. Am crezut initial ca nu voi avea taria sa vad pana la final minunatul dans. E infiorator sa vezi cu ce pasiune pot dansa doi oameni cu asemenea probleme fizice. E ... nu stiu... dureros si spectaculos in acelasi timp. Nu ei sunt cei care au un handicap (oribil cuvant), ci noi, cei care nu putem sa-i intelegem, sa le intelegem arta. Daca i-am vedea pe strada poate ne-am uita lung la ei, poate ni s-ar parea ciudati, poate i-am arata cu degetul, dar abia pe scena, pe muzica, in dans, ii putem intelege. Intelegem ca ei au reusit sa-si depaseasca conditia si nu s-au complacut in ea asa cum o facem noi deseori, s-au acceptat asa cum sunt, au reusit sa-si atinga visele, dobarand orice obstacol si au reusit sa faca un spectacol minunat prin care s-au exprimat mai bine decat prin cuvinte. Nu stiu cati dintre noi, daca am fi fost in locul lor, ar fi avut curajul sa iasa in lumina si sa se bucure de viata, de muzica si mai ales de dans.

    Asta mi-au transmis mie, iar Dumnezeu, sunt sigura, ca se umple de bucurie cand ii vede.

    RăspundețiȘtergere
  2. Ca viata e grea dar frumoasa si merita traita desi sunt si greutati de genul a ceea ce au patit ei,....si ca niciodata nu se vor da invinsi si vor fi mereu impreuna...

    RăspundețiȘtergere
  3. magnific, cutremurator, divin!... o adevarata lectie de arta si mai ales de viata...

    RăspundețiȘtergere
  4. Anonim2:00 p.m.

    Personal nu pot decat sa spun:-impresionat! -extraordinar! -sublim!
    Acesti doi oameni ne-au aratat prin dans, ca indiferent daca esti 'diferit' fata de majoritatea celor din jur, poti sa-i faci sa te respecte, sa te accepte si sa te priveasca ca pe un egal.
    Poate este momentul sa iesim fara frica din multime si sa stam cu fruntea sus recunoscand ca ...suntem diferiti dar egali in acelasi timp cu cei din jurul nostru.
    Felicitari Mircea pentru tot!

    RăspundețiȘtergere
  5. Am participat si eu la un spectacol de genul asta...din partea fundatiei "Breaking the bariers"..numele spune totul:)...erau perosoane cu dizabilitati fizice si persoane cu sindromul Down...in afara de faptul ca am plans tot spectacolul...era asa de ciudat sa te gandesti ca auzi persoane care se plang pentru ca nu au avut bani sa iasa in nu stiu care club aseara...sau ca nu au ajuns la munte vara asta...si alte persoane care sunt mai fericite decat oricine in lumea asta pentru ca...danseaza fiind intr-un carucior cu rotile...

    asta ar trebui sa ne spuna multe...dar facem noi ce facem si uitam...pacat

    RăspundețiȘtergere
  6. Anonim9:59 a.m.

    .....viata merge mai departe...avem atita putere in noi, pe care din pacate nici noi nu o cunoastem....circula atitea proverbe care sunt atit de adevarate..dar, cel mai adevarat este razboiul, lupta, pe care fiecare dintre noi o ducem intr-un fel sau altul....si toate astea , vin de la Dumnezeu...
    de cite ori vad acest filmulet, ma gindesc ca sunt altii care sufera mai mult ca mine un biet bolnav de cancer....si atunci, imi spun ca viata merge mai departe , cu bune si cu relele ei,si ca miine este o zi in care daca asi putea sa fiu mai buna ca azi si mai putin rea ca poimine, poate ar fii mai bine...
    Boala, ne schilodeste fizic..dar sufletul si inima, ne ramin neschimbate, .....pacat ca cei ce se autonumesc sanatosi, nu au ochii deschisi sa vada cum arata viata lor...
    Ana

    RăspundețiȘtergere
  7. Anonim3:30 p.m.

    Daca Dumnezeu i`a inzestrat cu acest dar divin ...cel de a dansa..acestia au adaptat dansul indiferent de handicapul lor...bravo lor

    RăspundețiȘtergere
  8. ba nu mai vorbiti ma voi de Dumnezeu!!! in Biblie scrie k la inceput Dumnezeu a lasat barbatul si femeia si le a zis "inmultiti-va" si nu mu mai stiu ce. asa k lasati-o mai usor suflatorilor in ceafa sau muscatori din perna =)).

    P.S dansul e extraordinar!!!

    RăspundețiȘtergere
  9. chiar m-a facut sa plang...
    ce mi-au transmis mie? ca viata e o lupta grea si invingator esti daca sti sa rezisti oricat de mult te-ar lovi...eu vreau sa devin actrita si anul trecut am picat din pacate, totusi nu am renuntat iar dupa videoclipul acesta cu siguranta nu o sa renunt la un vis format de 13 ani. Iti multumesc Mircea pentru acest vidioclip si le multumesc lor pentru ca mi-au demonstrat ca orice ar fi nu trebuie sa renunti la visul tau.

    RăspundețiȘtergere
  10. Anonim3:55 p.m.

    Stiu ca s-ar putea ca ce scriu acum sa te ofenseze si ca poate nu vei lasa acest mesaj vizibil tuturora, dar parerea mea este urmatoarea! Esti un gay frustrat! ce Naiba, tot atata te afisezi in imaginea de victima, si ii mai faci si pe altii sa se simta la fel. Nu va pune nimeni la perete... si nu rade nimeni de voi. Traim intr-o tara in care nu exista conceptul de "open-minded" si ca atare apar tot felul de barfe, parodii, batai de joc pe seama ta si a multora ca tine! Mergi in afara, in state, oriunde decat romania si alte tari ca si a noastra... si vei putea sa traiesti linistit. Nu te mi plange atata... Apari la TV, ai comportament specific Gay-lor si oricat de mult ai vrea sa pari normal nu poti... Nu mai lua in serios toate vb. Si voi astia de pe blog....tot atat plangeti ca niste fetite... tocmai de aia lumea rade si face glume pe seama voastra...ca nu stiti sa va ascundeti vulnerabilitatile... Aratati ca va doare si cu atat mai mult sunteti subiectele altora de ras!
    Relax! And enjoy the life! It's too short to cry!

    RăspundețiȘtergere