duminică, martie 07, 2010

Bad Romance is Good

Ma tot intrebam cum vor arata femeile in secolul asta, pentru ca in opinia mea, moda e ciclica. Daca in anii trecuti am observat ca frumusetea corpului dezgolit a fost atuul numarul unu, la fel ca in Grecia sau Roma antica, se pare ca ritmul alert in care se scurg zilele noastre ne face sa mergem catre o alte perioade.

Lady Gaga arata ca o pictura. Uneori din Renastere alta data Impresionista, cert lucru este ca frumusetea vin din ceea ce simte fiecare. Iar daca ceea ce simti este si exprimat vizual atunci inseamna ca esti detinatorul unei carcase imbracate dupa chipul si asemanarea sufletului tau. Esti pictorul,modelul dar si privitorul unei picturi 4D, in fine, depinde de fiecare cate „dimensiuni” poseda sau isi dezvolta.
Revenind la Lady Gaga, e o fata care vine din spate si o impinge cu look-ul ei, dar mai ales cu vocea si calitatile de compozitor si producator pe matusa muzicii pop, Madonna culturista. O impinge serios din spate dupa ce Madonna s-a tot reinventat cu succes, aproape jumatate de secol.

Vorbim asadar despre o „lady” care potrivit Renasterii trebuie sa stie si sa faca multe dar si sa fie foarte instruita. Sa cante, sa danseze, sa compuna, sa produca, sa coregrafieze, sa se produca, sa scrie pe blog, sa provoace controversa nu intr-o Agora adevarata ci intr-una virtuala, sa socializeze cu fanii nu la Therme ci pe Facebook. Ca asa arata Renasterea in anii 2000. Iar fiecare aparitie a artistei este ca un eveniment. Indiferent ca are un homar in cap, sau o peruca, un breton din zilele noastre si un super machiaj, lady gaga, canta si compune si are grija de fiecare aparitie televizata sau nu, din respect pentru sufletul ei dar mai ales pentru voi, cei cativa consumatori de arta moderna, nu de produse.

Am renuntat sa mai cred in soliste de muzica care isi taraie rochia facuta de cineva pe scarile de la „Mamaia”, care canta pisa compusa de altcineva, pe versurile, altcuiva, aranjamentul orchstral al altcuiva sau coregrafia cuiva apropiat. Cred in omul care compune , scrie nu numai versuri, danseaza, coregrafiaza, are un stil al lui in care crede si care se vede, cred in omul care stie sa faca si sa fie.

Am observat aceiasi grija pentru fiecare aparitie si la Xsonia, o romanca pe care viata a azvarlit-o in Australia cu parinti cu tot, pe care mi-e drag sa o invit in emisiuni pentru are ceva din acest suflu nou. Tineretea inseamna prospetime de idei. Munceste mult, se dezvolta pe mai multe dimensiuni, are discurs, dar chiar si piese interesante. Imi plac oamenii temerari, care nu se lasa prada modelelor sau tiparelor, care nu viseaza la Festivalul de la Mamaia, dar care se proiecteaza pe ei insisi, in viitor, pentru ca le apartine. Sunt cei care o surclaseaza pe Monalisa pentru ca ei au ceva in plus, desi nu locuiesc la Luvru, au VIATA.

7 comentarii:

  1. îmi place cum scrii.Voi mai trece pe aici!

    RăspundețiȘtergere
  2. Anonim4:15 p.m.

    sunt de acord cu tine.. cu toate ca nu sunt fana Xsonia. de antonia ce zici?

    RăspundețiȘtergere
  3. Anonim8:03 p.m.

    Frate, da' imi place cum iti asterni gândurile pe"hârtie".esti super!

    RăspundețiȘtergere
  4. Imi place si Antonia, iubesc oamenii talentati, modesti, educati si cu bun simt!

    RăspundețiȘtergere
  5. Anonim4:37 p.m.

    Bv Mircea! interesant!

    RăspundețiȘtergere
  6. Adriana8:55 p.m.

    Foarte frumos. Si, intr-adevar, Bad Romance chiar e good. Mie imi place foarte mult si ultimul ei clip si nu mi se pare intr-atat de socant, incat sa fie interzis. Cat despre asemanarea dintre "Telephone" si clipurile lui Michael Jackson, ma abtin de la comentarii, avand in vedere ca eu sunt super fan Michael de cand ma stiu si consider ca nimeni nu l-ar putea egala vreodata.

    RăspundețiȘtergere
  7. wow!am ramas miscat de felul in care folosesti cuvintele sa te faci inteles ,eu sincer te admir pentru singurul fapt ca o placi pe lady gaga deoarece sunt intrutotul deacord cu ce ai scris tu despre ea!



    ps:esti tare!

    RăspundețiȘtergere